”La Evaluarea Națională au dreptul de a participa toți absolvenții clasei a VIII-a. Cei care au dat admitere la liceu și au obținut o ofertă de studii își pot ocupa locul confirmat și pot opta pentru a nu participa la Evaluarea Națională. Cei care nu au dat admitere la un liceu vor fi repartizați, în ordinea mediilor de la Evaluare și în funcție de opțiunile exprimate.” – România Educată – proiect al președintelui…
Când se va răspunde onest la întrebările de mai jos, se va putea răspunde onest și la întrebarea dacă procesul de admitere în licee va fi la fel de transparent și corect, precum este acum Evaluarea Națională.
Câți elevi privilegiați au devenit cazuri ”excepționale”, pentru care liceele bune și-au mărit colectivele peste limita legală, primindu-i prin firul scurt al traficului de influență?
Câți elevi merituoși, dar fără pile, ajunși în licee bune în baza mediei de admitere, au fost forțați să părăsească liceul, pentru a face loc celor dezirabili?
Câți elevi privilegiați s-au transferat la clase de uman în clasele terminale, depășind numărul maxim de elevi pe clasă, doar pentru a avea o șansă la Bacalaureat?
Câți elevi privilegiați au ocupat nemeritat locurile alocate aparținătorilor etniei rome, doar pentru că lanțurile de interese funcționau implacabil?
Câte licee bune au fost afectate, în mod real negativ, de ierarhizarea meritocratică, automată, a elevilor, generată de Evaluarea Națională?
Câți profesori meditatori au avut de suferit, pentru că în clasele cu cei mai buni elevi care meritau să fie în acea clasă, nu se mai putea justifica necesitatea pregătirii suplimentare, dar nici nu mai puteau funcționa inferiorizarea și persecuția arbitrare?
Câți profesori – lideri politici, inspectori, consilieri locali, au migrat dinspre liceele bune spre cele marginale, unde nevoile de educație sunt cele mai acute, iar resursele limitate?
Câți elevi primesc interdicția de a se înscrie la Evaluarea Națională, sau se confruntă cu fenomenul corigenței doar în clasa a VIII-a, pentru ca profesorii politicieni să raporteze ”succesuri”?