Am lucrat ca formator in cadrul programului de formare continua „Controlul, sprijinul educatiei”, program destinat expertilor din Corpul de experti al Directiei Juridic si Control, acreditat CNFP prin Decizia nr. 52/16.04.2007 si furnizat de CCD „George Tofan” Suceava in perioada 2007-2011. De asemenea, am lucrat ca formator si ca furnizor de platforma elearning online pentru acelasi curs, desfasurat in anul 2012.
Imagini: http://www.edu.ro/index.php/articles/c742/
Platforma elearning dedicată experților în control: http://experticontrol.info/
Detalii suplimentare: https://dumitreltoma.ro/index.php/tehnologie/58-portalul-experticontrolinfo
Detalii despre platforma de învățare Experticontrol.info
A fost utilizată în cadrul cursului de formare “Controlul, sprijinul educației”, curs adresat celor 305 experți în control asociați Corpului de Control al Ministrului Educației Naționale, selectați în anul 2012. Programul de formare a fost acreditat de Casa Corpului Didactic „George Tofan” Suceava, în parteneriat cu alte nouă CCD-uri din țară (București, Cluj, Argeș, Harghita, Buzău, Iași, Neamț, Timiș și Bihor). Formarea directă s-a realizat în cele 9 centre din țară, iar formarea online s-a realizat prin intermediul platformei de învățare la distanță aflată la adresa http://www.experticontrol.info. Pentru inițiere în utilizarea platformei, am organizat sesiuni demonstrative în București, Pitești, Buzău, Iași, Piatra Neamț.
Figură 1: Pagina index a site-ului experticontrol.info
Scopurile dimensiunii online a programului de formare au vizat utilizarea unei platforme de învăţământ deschis la distanţă, tip Moodle, în scopul instruirii continue a experţilor in control (în timpul cursului de formare, dar şi ulterior), a diseminării exemplelor de bună practică, a comunicării prin canale cu adresabilitate exclusivă, a stocării şi valorificării ulterioare a tuturor materialelor educaţionale concepute, în scopul instruirii experţilor.
Figură 2: Captură cu elemente de continut din platforma e-learning
Prin dezvoltarea unei platforme şi prin organizarea de activităţi de învăţare la distanţă, s-a încearcat atingerea următoarelor obiective:
- valorificarea competenţelor tehnice de utilizare a instrumentelor informaţionale şi comunicaţionale moderne în scopul învăţării continue;
- stocarea în platforma digitală online a tuturor materialelor educaţionale create în timpul programului de formare, dar şi ulterior;
- promovarea exemplelor de bună practică prin intermendiul portofoliilor create de experţii în control;
- dezvoltarea unui canal de comunicaţie adresat exclusiv experţilor în control, prin care aceştia să interacţioneze continuu;
- valorificarea ulterioară a tuturor materialelor rezultate în urma programului de formare.
În procesul de implementare a platformei de învățare la distanță, au fost realizate următoarele activități:
- înregistrarea domeniului http://www.experticontrol.info;
- crearea contului de găzduire a platformei de eLearning;
- instalarea sistemului de management al cursurilor – Moodle;
- crearea temelor care să reflecte planul cadru de formare;
- crearea conturilor de utilizator de către toţi formatorii programului de formare continuă Controlul – sprijinul educaţiei;
- publicarea de către formatori a materialelor dedicate învăţării (pagini, foldere) şi organizarea activităţilor (forum, sondaj, test, încărcare de fişiere, activitate offline);
- crearea conturilor de utilizator de către toţi experţii participanţi la programul de formare continuă Controlul – sprijinul educaţiei;
- monitorizarea activităţii experţilor, de către formatori, prin urmărirea gradului în care sunt realizate activităţile, temele etc. şi furnizarea de feed-back prin intermediul forumului de discuţii şi a formularelor de comentarii.
La finalul programului de formare, s-au înregistrat următoarele date statistice:
- În cadrul platformei elearning s-au consemnat 87289 de interacțiuni (postări în forumuri, vizualizari de pagini, completări de teste etc.)
- Cursanții au indeplinit 6257 sarcini de lucru pe platforma (completări de formulare, încărcări de documente, participări la teste etc.)
- Au fost încarcate pe platforma 1134 de fisiere word.
- S-au postat 259 de întrebari în forumurile de discuții.
- 77,37% dintre cursanți și-au personalizat profilurile personale, adaugând inclusiv imagini reprezentative.
Figură 3: Captură din documentele încărcate pe platforma e-learning
1 comentariu